ریزش روزانه بیش از 100 تا 150 تار مو غیر طبیعی است
نوشته شده توسط : gogos

دكتر گیتا فقیهی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : شناخت علل و عوامل ریزش مو

از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به علت اصلی ریزش مو آن را درمان كرد .

وی ادامه داد:ریزش مو به دو گروه ژنتیكی و غیرژنتیكی تقسیم بندی می شود كه ریزش موی غیر ژنتیكی می تواند در مرحله رشد مو صورت بگیرد .

ققیهی خاطر نشان كرد :استرسهای فیزیكی ، جراحی، كم خونی، تغییر سریع وزن، عفونتهای شدید نظیر حصبه یا مخملك كه باعث افزایش شدید حرارت بدن و انسداد مجاری تغذیه فولیكولی مو می گردند و همچنین بیماریهایی مانند كم كاری غده تیروئید به ریزش مو منجر می شود.

متخصص پوست و مو اظهار داشت : استرسهای روحی، بیماریهای روانی، اضطراب و یا مرگ عزیزان ،مصرف داروهای ضد فشار خون، ضد نقرس و مصرف مقادیر بالای ویتامین A

،تغییرات هورمونی و همچنین كاهش ذخایر آهن بدن به دلیل كمبود آهن غذایی و دفع آهن می تواند موجب ریزش مو شود .

به گفته وی تشخیص علت واقعی ریزش مو چندان كار ساده ای نیست. ممكن است پزشك متخصصی كه بیمار را تحت نظر گرفته نیاز به انجام آزمایشات دقیقی داشته باشد و این بیمار است كه باید برای انجام كلیه آزمونهای مربوطه یا پزشك همكاری نماید.

فقیهی افزود : بیمار باید پزشك را در جریان كلیه سوابق ژنتیكی ریزش مو، بیماریها و داروهای مصرفی خود اطلاعات كافی را در اختیار پزشك قرار دهد تا روش های درمانی جواب بدهد.

وی اظهار داشت : روشهای درمانی متنوعی در این زمینه وجود دارد كه با نظر پزشك انتخاب می شود یكی از درمانهای دارویی میتوان به محلول موضعی ماینوكسیدیل اشاره كرد این دارو با اتساع عروق در موضع مورد نظر جریان خون را در آن نقطه افزایش داده رشد فولیكوئهای مو را تحریك مینماید.

فقیهی یاد آور شد :دوره درمان با این داور چهار ماه است و در ابتدای درمان تارهای مو نازك و كمرنگ هستند ولی به تدریج ضخیم می شوند .

علمی **1354**1544





:: برچسب‌ها: آلمان , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: